A legjobb téli zöldségleves

A hideg időben jobban kívánjuk a laktatóbb fogásokat, azt azonban ne felejtsük el, a mai, modern világban, a hétköznapokban már nem módosul jelentősen az energiafelhasználásunk az évszakok váltakozásával. Ezért olyan "lélekmelengető" fogásokat főzzünk ilyenkor, amelyek kalóriatartalma nem jelentős. Tovább Tovább

Baklava szénhidrátdiétába illesztve?!

Lehet, valóban lehetséges? Igen! Persze ez nem az a fajta, amelynek már csak a látványától is az egekbe szökik az ember vércukra. De ez is szaftos, szirupos, bár nem ragacsos. Kifejezetten baklavás. Lehet "fából" "vasat" sütni! : ) Tovább Tovább

A szuperszénhidrátok

Réges rég ígérem, hogy bemutatom a zab mellett másik fő, kedvenc alapanyagomat. Íme itt van, az én titkos csodaszerem a súlyom kontrollálásában. A cikk végén természetesen receptet is találtok! Tovább Tovább

Fetás-sonkás görögdinnyesaláta

Van az a meleg, mikor nem sok mindent kívánunk enni. Ezeket a salátákat pont erre az időre találták ki. Tovább Tovább

Mentás nektarinhabtorta

Zabpehely, joghurt és gyümölcs, ez a három fő alapanyaga ennek a tortának. Jó ötlet egy egészséges nasira! Tovább Tovább

Nyári kedvenc

Ha még nem próbáltátok a zabot köretnek, ezt a receptet muszáj elkészíteni. Meg fogjátok szeretni, garantálom! Tovább Tovább

FagyiszezON!

Ki mondta, hogy le kell mondani a hűsítő desszertekről annak, aki figyel az egészségére? Aki ezt mondja, az téved, igenis ehetünk MI is jeges desszerteket. Például ezt a jégkását simán! Tovább Tovább

Spenótos újkrumplifőzelék

Itt az újkrumpliszezon, diéta ide vagy oda, én ki nem hagyom! De valójában mi is a gond a burgonyával, miért nem ehetjük? Vagy van olyan mód, ahogyan mégis jöhet? Tovább Tovább

Fast food lassú változatban

Ilyen színesen kellene mindig étkeznünk, mint ahogyan ezt ez a tányér is mutatja. Sokféle zöldség, naponta többször is. Most megmutatom, hogyan tud egy gyorskaja "lelassulni" Tovább Tovább

Húsvéti kalács

Nincs húsvét kalács nélkül, még akkor sem ha figyelnünk kell a szénhidrátbevitelre, azaz annak minőségére. Tovább Tovább

Fahájas-szilvás bukta

A reggeli túrós-mazsolás batyu, porcukros fánk, lekváros croissant tiltólistás (főleg kakaóval), helyette indítsuk inkább a napot zabbal-túróval vagy zöldségfeltétes tk. kenyérrel. Örökre le kell mondani akkor a péksüteményekről? Tovább Tovább

Palacsinta tiramisu

Itt a hétvége, jöhet egy finom desszert! Egy palacsintatorta és egy tiramisu házasítása. Tovább Tovább

Citrommousse torta

Vagy mindkettő. Nem is tudom. Egy könnyített sajttorta, habosan, citromosan, szénhidrátszegényen. Tovább Tovább

Zöldpesztós csirkemell

Csak egy nagy csokor friss zöldfűszer kell hozzá és máris sokkal izgalmassá tehetjük minden diéta legstabilabb elemét, a natúr, grillzett csirkemellet. Tovább Tovább

Cukkinis brownie

Vagy csokiszelet, ahogy tetszik, a lényeg, finom, nagyon finom! És megtettük a kötelességünket, ettünk zöldséget! : ) Tovább Tovább

Gombás-padlizsános tönkölypite

Pite, galette, quiche hívjuk akár így, akár úgy, nekem mindegy, jöhet bárhogy. Imádom a variálhatóságát, azt, hogy rengeteg zöldséggel lehet tölteni. Lehet egyszerű (pl. hagymás) extra (pl. édesköményes)... végtelen a variációk száma. Tovább Tovább

Uzsonna és hidratálás egyben

A múltkori chia magos recepttel a kávét és az uzsonnát tudtuk le egyben, ma a hidratálást és az uzsonnát. A chiapudingnál talán kevésbé megosztó a smoothie, főleg, ha gyümölcsös. De mi van akkor, ha gyümölcsöt és zöldséget keverünk? Azt szeretitek? Tovább Tovább

Chiacapuccino

Aki régebb óta követi a blogomat, tudja, nyitott vagyok mindenre, rengeteg alapanyagot használok, de nem hoznak lázba az éppen aktuális, egekig magasztalt divatirányzatok. Nem tudott elkapni a macaron láz, nem esek hasra a meyer citromtól és chiapuding sem készül a konyhámban, ha kell, ha nem. Jópofa alapanyag, de engem nem fogott meg, nálunk leginkább a gyerekek szeretik. De ők is inkább azt, hogy kevergetik és kész is. Így kávénak átdolgozva, krémsajt "tejhabbal" azért egészen jó lett. : ) Tovább Tovább

Zaboljunk sokat!

Van jó néhány extra kedvenc alapanyagom az "életmódváltott" konyhámban. Közülük biztos, hogy dobogós helyen szerepel a zab, miért? Olvasd el a posztot és Te sem fogod ezek után mellőzni. Tovább Tovább

Mennyi köretet együnk?

Sok kérdést kapok arra vonatkozóan, hogy mekkora egy adag étel, szemre hogyan tudjátok megítélni, mennyit lehet megenni pl. ebédre. Tovább Tovább

Legyél szuperpék!

Két kavarás a fakanállal, nincs gyúrás, dagasztás, reggelre pedig önmagát begyúrja ez a kenyértészta. Lehet valami ennél jobb? (mármint ebben a kérdéskörben) Tovább Tovább

Könnyű vacsora

A sült paradicsomszósz az én nagy kedvencem. Egészen más az íze, mintha csak főznénk a paradicsomot. Szuper, könnyű vacsora, 10 g/adag szénhidráttartalommal. A karácsonyi trakta után üdítő, tiszta ízű finomság. Tovább Tovább

Káposztás harcsaleves

Szeptember óta számos karácsonyi receptet készítettem el magazinoknak, és az egyik abszolút kedvenc ez a leves lett. Tegnap meg is vettem a harcsát hozzá, ez lesz nálunk a vasárnapi ebéd nyitója. Tovább Tovább

Narancslekvár

Az ünnepi sütés főzés elengedhetetlen alapanyaga a narancs és a narancshéj. Az egészséges életmód fontos részének tartom, hogy a lehető legkevesebb vegyi anyagot vigyük be szervezetünkbe az élelmiszerekkel. Tovább Tovább

Csilis lazac grillzöldséges zabsalátával

És nagyon finom, és nagyon egyszerű. Sorolhatnám még az előnyeit ennek a fogának, de inkább próbáljátok ki! Tovább Tovább